11 februari 2013

Blommorna blommar ;)

Nu känns det som att jag inte vill göra något annat än blommor, eller hur? I längtan inför våren ska man försöka göra våren själv ;)

Jag trodde det skulle bli en kaktusgård först, men sen ändrade jag mig till gröna växter. Det var väldigt intressant att göra dem. Jag hade bara en storlek på krukor och därför anpassade jag storlek på blommorna. Jag funderar på att göra en trädgård men vet inte i nuläge hur den borde se ut. Tills dess har jag åtminstone en del växter som kan användas. Om det blir i trädgården eller i ett tittskåp det får vi se.


***********

Izgleda kao da ne pravim nista drugo osim cveca, zar ne? U iscekivanju proleca, najbolje da sama napravim prolece :)

Prvo sam mislila da napravim bastu samo sa razlicitim kaktusima, ali sam se predomislila i pocela da pravim ovo cvece. Bilo je interesantno praviti ih. Imala sam samo ovu velicinu saksija, tako da sam prema njima odredjivala i velicinu biljaka. Sada razmisljam da napravim jednu bastu ali za sada jos nisam smislila kako bi basta trebala da izgleda. Do tada bar imam nekoliko saksija cveca koje se mogu upotrebiti, a sad da li ce to biti basta ili neka scena u kuci, videcemo.

 



 

12 kommentarer:

  1. Замечательные хавортии, гастерии и сансевьеры!
    Объятья
    Татьяна

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks Татьяна :) I'm still in the beginning of making flowers so I need to practice a lot. My speciality are cakes, but from time to time is nice to try something else.

      Radera
  2. wonderful plants, I too am waiting for spring ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks Jane :)
      I had a hope for couple of days that spring will come, but yesterday was snowing so, it's seems the winter don't want to leave us

      Radera
  3. Mycket snygga och välgjorda! Finns många användnings områden för dina fin växter..

    Hälsning från Lil

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lilsdolls :) Så sant! Jag tyckte väl att de passar bra ovanpå flekten, eller hur? Man kan dekorera det stora hemmet, inte bara det mini

      Radera
  4. Your plants are all beautiful.
    Hugs Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks Maria :) I'm always glad to hear that. Hugs :)

      Radera
  5. Thanks Susanna :) Glad you like it. Your comments have inspired me to be more creativ. Hugs :)

    SvaraRadera
  6. Beautiful plants, Velentina! I am trying to do them in paper but they are a bit difficult! hugs

    SvaraRadera