24 mars 2013

Liten Alma – stor konstnärinna


Dessa små söta figurer gjorde en tioårig flicka. Hon heter Alma och gillar att pyssla. Hon är väldigt kreativ och är inte rädd att prova olika material och en och annan teknik. Alma berättade att hon hittade inspiration bland mina miniatyrer och det värmde mitt hjärta. Visst har hon stor talang? Vem vet, kanske blir hon en av de stora miniatyristerna en dag? Eller stor konstnär? Bravo Alma, fortsätt utveckla din kreativitet! Jag är så stolt över dig!
 
 







4 kommentarer:

  1. Oj vad duktig hon är! Jätte fina grejjer!! Är imponerad =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vist är hon det? Jag var också så imponerad när jag kollade på hennes samling, hon försökte följa även skala. Hoppas hon skickar flera bilder till mig så att jag publicerar dem här och uppmuntrar henne att fortsätta. För att talang har hon redan.

      Radera
  2. Åh va kul, och så duktig hon är! Det betyder mycket att få ha en förebild. Min kusin var barnvakt åt mig som liten o introducerade mig för cernitlera, jag såg verkligen upp till henne som gjorde så fina saker. Nu får du känna på hur det är att vara den där som man ser upp till =) Snart finns det nog ännu en duktig tjej med lera, man kan inte annat än bli bra med dig som lärare =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Hannah :) Du skriver så bra om mig, men det var egentligen bara en ren slump att hon fick se mina miniatyrer.
      Jag är väldigt glad för att hon tyckte att mina saker tillräckligt intressanta för att försöka göra dem själv. Men man måste ju ha talang, och både du och Alma har det.
      Dina miniatyrer är helt otroliga och klart att det saknades kanske bara lite för att uppmuntra dig. Då är det tur att du hade en så bra barnvakt eller hur? Och nu kan både du och jag försöka hjälpa med tips och råd till dem som vill prova på. Vem vet, de kan bli superduktiga en dag.

      Radera