18 januari 2013

Skor i fimo lera

En vännina har blogg om matlagning och nu pratar vi om ätbar mat :D Hon heter Minja och henner maträtter är en historia för sig. Just nu är en milion människor som laggar mat efter hennes recept. På hennes hemsida hittade jag ett par skor gjorda i gummipasta och blev nyfiken hur det blir om man gör dem i fimo och i skala 1:12. Hennes skor kan du hitta på följande länk  och här är mina första par skor gjorda i fimo lera:

*********
 
Jedna moja prijateljica ima blog o pravljenju hrane ali u ovom slucaju govorim o jestivoj hrani :) Ona se zove Minja i njena jela i kolaci su prava umetnost. Upravo sada je vise od jednog miniona internet korisnika koji prave hranu po njenim receptima. Na njenom sajtu sam videla jedan par cipela napravljenog od gumpaste i bila sam radoznala kako bi ove cipele izgledale u razmeri 1 prema 12. Njene cipele mozete naci ovde a ovako izgleda moj prvi par cipelica napravljenog od fimo mase.
 


 
Efter detta par gjorde jag ett flertal par skor, men lyckades aldrig göra två likadana. Här är några bilder på skor gjorda i fimo lera:

*********

Nakon tog para napravila sam jos nekoliko pari obuce, ali nikada nisam uspela da napravim dva istovetna. Ovde mozete videti slike cipela napravljenih u razmeri 1:12:




2 kommentarer: